איפיון וניתוח מערכות

איפיון וניתוח מערכות

שלב האיפיון מתייחס להגדרת דרישות ותכולה של האתר או האפליקציה והוא כולל את ניתוח של תהליכי העבודה, המודולים והיישויות המרכזיות במערכת. הבנת התהליכים וביצוע איפיון מפורט מהווה את השלב החשוב ביותר בעיקר המערכות תוכן או מסחר מורכבות. שלב האיפיון כולל גם את הפונקציות והפעולות של מערכת וכן את דרישות הארכיטקטורה והתשתיות

תהליך איפיון אתר מסחר:
כולל איסוף דרישות על ידי קיום פגישות עם הלקוח באירגון וביצוע מיפוי תהליכים מסחריים עסקיים, ניתוח פרופיל המשתמשים מרכזיים כולל הגדרת פונקציונאליות עיקרית הכוללת:
איפיון תהליכים מרכזיים (Use Cases) כגון: תהליך רישום, ניהול עגלת קניות, תהליך ההזמנה
ניהול קטלוג ותכנים נוספים, תהליך ניהול מלאי, מנגנוני החיפוש, היררכיות של מוצרים
ניהול וקידום מוצרים, הגדרת קשרים והיררכיות בין מוצרים וחבילות, תמיכה במוצרים מותאמים ללקוח (למשל, סוג מארז, צבע המוצר) מנגנון קידום מוצרים ומנגנוני cross & up sale
לקוחות, הטמעת פרסונליציה באתר, תצוגות מוצרים מותאמות לקוח, מבצעים מותאמי לקוח, רשימת קניות חכמה.
אזור אישי המאפשר ניהול וצפייה בהזמנות ובפניות לקוח
מבצעים, אופן ניהול המבצעים, העלה והורדה של קמפיינים
הזמנות ומשלוחים ומעקב אחריהם
פניות ושירות לקוחות והזנה הדדית למערכות התפעוליות
יעוץ טכנולוגי ובחינת פלטפורמות האפשריות והתאמתן לדרישות המערכת. כגון: מערכת e-commerce,
סליקה וניהול חשבונות באמצעי תשלום רבים ומגוונים המאושרים למסחר אלקטרוני
ניהול תוכן,
 ניהול קמפיינים ומבצעים
ארכיטקטורה ותשתית המלצה לארכיטקטורת מערכת, הכוללת התייחסות לנושאי עומסים ואבטחת מידע
אינטגרציה, מיפוי ממשקים פנימיים בין הרכיבים השונים של המערכת וממשקים חיצוניים למערכות תפעוליות
מודל הנתונים ומקורות מידע
מדיה חברתית, בחינת אופן שילוב תהליכי מסחר חברתיים (שיתוף מידע במדיות חברתיות)
תאימות לסלולר, התאמת האתר למגוון מכשירים רחב